وضعیت رایان گاسلینگ نامزد اسکار سینماگران

وضعیت: رایان گاسلینگ نامزد اسکار سینماگران ولنتاین رانندگی بازیگری غم انگیز بازیگران نامزدی سینمای رایانه

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز Uncategorized فیلم شناسی رایان گاسلینگ ستاره مشهور هالیوودی

    رایان گاسلینگ | نامزد اسکار | سینماگران | ولنتاین | رانندگی | بازیگری | غم انگیز | بازیگران | نامزدی | سینمای | رایانه

    فیلم شناسی رایان گاسلینگ ستاره مشهور هالیوودی

    فیلم شناسی رایان گاسلینگ ستاره مشهور هالیوودی 

    رایان گاسلینگ بازیگر معروف هالیوودی استعداد عجیبی در نقش آفرینی شخصیت هاي عاشق دارد، نقش هاي ماندگار وی همگی رمانتیک میباشند. در سال هاي تازه اکثر از پنجاه درصد از بازیگران جوانی که تبدیل به ستاره شده است اند الگویشان مارلون براندو بوده. حتی اگر در حرف هایشان مستقیم به این ماجرا اشاره نکرده باشند از شیوه بازی ارزش میتوانید این توصیه را متوجه شوید. مشابه هالیوودی اش تام هاردی هست.

    حتی در فیلمی مثل «لاک» که نباید بازی برون گرایانه اي داشته باشد. در این فیلم تلاشی که جهت بازی بافایده دارد «و گرچه واقعا هم بافایده هست» کاملا نظر مخاطب را جلب میکند. در بین بازیگران اروپایی هم ماتیاس خونِراتس برترین مثال است که اصلا لقبش مارلون براندوی بلژیک هست. و گرچه هنگامی که صحبت از این گروه می شود نمیتوان رایان گاسلینگ را از قلم انداخت.

    فیلم شناسی رایان گاسلینگ ستاره مشهور هالیوودی

    گاسلینگ که بعد از نامزدی اسکار جهت فیلم «لالاند» اکثر در مرکز دقت قرار گرفته است علی رغم بقیه هم نسلانش چیزی از جنس بازیگران کلاسیک هالیوود در خودش دارد. در عین حال که نقش هاي متفاوت بازی می کند و توانایی اش را در ژانرهای گوناگون به رخ می کشد، شبیه ستاره هاي قدیمی یک جور راحتی و روانی در بازی اش دارد که تماشاگر را مجذوب میکند.

    بازی اش گرم هست، حتی هنگامی که در فیلم سردی مثل «رانندگی» نقش آفرینی می کند. در یکی- دو دهه تازه احتمالا میشود از تام کروز بعنوان ستاره اي نام برد که این شاخصه را در بازی اش دارد. چه در «ماموریت: غیرممکن» باشد و چه در «چشمان تمام بسته» جوری جلوی دوربین میرود که انگار ساده ترین کار دنیا را انجام می دهد. گاسلینگ هم به خصوص در فیلمهای عاشقانه و کمدی رمانتیک ها اکثر این شاخصه اش را نشان می دهد.

    رایان گاسلینگ | نامزد اسکار | سینماگران | ولنتاین | رانندگی | بازیگری | غم انگیز | بازیگران | نامزدی | سینمای | رایانه

    به عقب تر که برگردیم گاسلینگ همه ي وقت رویای بازیگری داشته. خودش در یکی از گفت و گوهایش گفته بود که همۀ وقت} دلش می خواسته آدم سرگرم کننده اي باشد. همین باعث می شود به سوی بازیگری سوق پیدا کند. آنقدر که در دوازده سالگی آزمونی جهت شرکت در یکی از برنامه هاي تلویزیونی دیزنی بدهد

    و اتفاقا در آزمون هم قبول شود. تمام نوجوانی اش به حضور جلوی دوربین برنامه هاي سرگرم کننده می گذرد. و نوزده ساله که میشود تصمیم می گیرد بازیگری را جدی تر دنبال کند. ولی گاسلینگ بازیگر قرن بیست و یکم هست.به همین علت نخستین نقش مهم اش را در دومین فیلمش «مومن» بازی می کند. نقشی که به علت پیشینه مذهبی

    مورمون خانواده اش به او توصیه می شود. از شانس بافایده یا هوشمندی گاسلینگ در گزینه فیلم است که «مومن» جایزه بزرگ هیئت داوران را از جشنواره ساندنس میگیرد و بازی گاسلینگ به چشم منتقدان می آید.بازی اش در این فیلم شاید خیلی پخته نباشد ولی به وضوح پتانسیل هاي وی را نشان می دهد. رایان گاسلینگ این فیلم شبیه بمبی آماده انفجار هست.

    فیلم شناسی رایان گاسلینگ ستاره مشهور هالیوودی

    گرچه گزینه هاي بعدی اش به خوبی «مومن» از کار درنیامدند ولی همانطور که لیزا شوارتزبام، منتقد اینترتینمنت ویکلی درمورد این دوره از بازی اش نوشته بود: «او یک پدیده مستعد است که در هر فیلم سطح پایینی هم میتواند خودش را نشان بدهد».گاسلینگ حتی در فیلمهای متوسطش هم کاراکتر کاریزماتیک و حضور گرمی داشته.

    بازی اش در «دفترچه خاطرات» ساخته نیک کاساوتیس که جهت طرفداران سینما یک کالت عاشقانه شد و گاسلینگ را به صورت اي آشنا جهت مردم عادی تبدیل کرد. شاید از همین نوع باشد. این حضور، به خصوص از آن جهت شگفت انگیز بود که صحنه هاي دونفره او وریچل مک آدامز در فیلم کم اند و در اکثر سکانس ها گاسلینگ باید به تنهایی صورت یک جوان عاشق را به عکس بکشد.

    رایان گاسلینگ | نامزد اسکار | سینماگران | ولنتاین | رانندگی | بازیگری | غم انگیز | بازیگران | نامزدی | سینمای | رایانه

    بعد از این فیلم گاسلینگ طرفداران خودش را به خصوص میان نسل جوانتر پیدا کرد. «لارس و دختر گم شده» یکی از برترین بازی هاي اوست. می شود گفت نخستین بار در این فیلم است که این بازیگر درک عمیق روان شناختی اش را از کاراکتری که بازی میکند به رخ می کشد. گرچه بازی اش را با مارلون براندو مقایسه کردند ولی خودش گفت که از جیمز استوارت فیلم «هاروی» الهام گرفته و واقعا هم شیوه بازی اش به استوارت نزدیک تر بود.

    همان سادگی را روی پرده داشت که مخاطب را مجذوب میکرد ولی نخستین بار که واقعا از او در فیلمی ستایش شد سال 2010 بود. هنگامی که که درک سیانفرانس درام عاشقانه «ولنتاین غم انگیز» را با بازی او و میشل ویلیامز تولید. این فیلم جمع و جور که معلوم بود با بودجه کمی هم ساخته شده است بیش از هر عنصر دیگری بر بازی و ترکیب دو بازیگر مهم اش استوار بود.

    فیلم شناسی رایان گاسلینگ ستاره مشهور هالیوودی

    گاسلینگ در نقش مرد جوانی که در زندگی اش شکست خورده و در ارتباط عاطفی اش هم به بن بست رسیده ولی هنوز عاشق همسرش هست، درخشان ظاهر می شود. آن روحیه شکننده و آسیب پذیر را آنقدر بافایده عکس می کند که بعد از تمام شدن فیلم، مخاطب آرزو می کند کاش فیلم ادامه پیدا میکرد و آخر خوشی جهت مرد جوانی می دیدیم که با سر زمین میخورد ولی به علت زنی که دوستش دارد حاضر است از عشقش هم عبور کند.

    آن صحنه محبوب خوره هاي فیلم راکه گاسلینگ جهت دختر جوان گیتار می زند و حال خوشی دارد کنار آن سکانس نهایی بگذارید که ناامید و خسته و متلاشی از خانواده اش دور می شود. گاسلینگ در این پروسه که با فلاش بک روایت میشود، و همین کارش را سخت تر می کرده،

    خردشدن به مرور کاراکترش را عکس می کند. آنقدر باورپذیر و ملموس و احساس برانگیز که اشک مخاطب را درمی آورد؛ بدون آن که روی پرده دست و پا بزند یا حرکت اضافی انجام بدهد.همه ي چیز در بحبوحه آرامش فیزیکی «حتی در سکانس دعوا در بیمارستان» و در صورت اش اتفاق میوفتد؛ صورتی که از عشق ویران میشود. و این ناامیدی آنقدر بافایده در صورتش نقش می بندد که تماشاگر با هر آن چه بر او قبل همراه می شود و اندوهش را باور میکند

    گاسلینگ با «ولنتاین غم انگیز» توانست جایگاهش را در نقش جوان عاشق پیشه شکست خورده غمگین تثبیت کند. در فیلم محبوب نیکلاس ویندینگ رفن، «رانندگی»، به نوعی همان نقش ولی این بار به شکلی درونی تر تکرار میشود. تعداد زیادی از مخاطبان جدی سینما «رانندگی» را برترین نقش آفرینی گاسلینگ می دانند.

    به خصوص در کشور عزیزمان ایران بازی در نقش مردهای مرموز ساکت تبهکار که گرچه یک پاشنه آشیل احساساتی هم دارند از وقت «حرفه اي: لئون» به این طرف و حتی قبل تر طرفدار دارد. نقشی که گاسلینگ در «رانندگی» دارد نشان می دهد او از بعد نقش هاي غیراحساسی و خشک و خشن هم بر می آید و میتواند به صورتش که معمولا راحت و دوست داشتنی و گرم است خشونت و سردی هم بدهد و با این حال درک و دریافت رمانتیکی در بازی اش نمایان باشد.

    گرچه کسانی هم میباشند که بازی شوخ و شنگ وی را در کمدی «عشق دیوانه وار احمقانه» ترجیح میدهند. گاسلینگ زمانی گفته بود: «اکثر نقش هایي را بازی میکنم که به خودم نزدیک اند چون هنوز آنقدر بازیگر خوبی نشده ام». حس شوخ طبعی و گرمای کاراکتر «عشق دیوانه وار احمقانه» به گاسلینگ نزدیک هست.

    فیلمی که سویه دیگری از توانایی هاي آقای بازیگر را نشانمان میدهد. بازیگری که اگر بخواهد میتواند از کاریزمایش شوخ طبعانه بهره گیری کند.و بیراه نیست اگر بگوییم همه ي این شاخصه ها در «لالالند» دمی ین شزل به برترین شکل بروز پیدا کرده اند. این برترین بازی فقط مربوط به صحنه هاي رقص و آواز نیست که اگر نگوییم

    در حد سلطان موزیکال هاي کلاسیک، فرد آستر هست، از بسیاری ستارگان آن دوره کم ندارد. ولی شاخصه بارزتری که باعث میشود بازی اش تحسین برانگیز بشود، از پیچیدگی کاراکتر سباستین می آید که گاسلینگ کاملا آن را درک کرده.سباستین هم حزن دارد، هم شادی، هم رویا، هم ناامیدی، و گاسلینگ همۀ این ها راکه چکیده کارنامه

    بازیگری اش در طول این سال بوده توانست در یک فیلم تمام و کمال به نمایش بگذارد. حضورش به وضوح حتی روی بازی ولی استون هم سایه می اندازد. از آن بازی هایي است که کاراکتر را برایمان آشنا و دوست داشتنی می کند.حالا با اطمینان بیشتری میتوان گفت که به بازیگران درجه یک سینما یک نفر دیگر هم اضافه شده؛

    بازیگری که گستره توانایی اش از درام خانوادگی تا فیلم گنگستری و موزیکال را در بر میگیرد و در همۀ انها آنقدر باورپذیر است که میتوانیم دوستش داشته باشیم، با او همذات پنداری کنیم و لحظه به لحظه احساساتش را باور کنیم.

    The Notebook; 2004
    دفترچه خاطرات

    عبارات مهم : رایان گاسلینگ – نامزد اسکار

    در «دفترچه خاطرات» رایان گاسلینگ 24 ساله بود. بعد از شش سال تجربه بازی در سریالهای تلویزیونی و چهار سال کار در سینما و هم بازی شدن با بازیگرانی مثل دنزل واشنگتن، حالا وقت آن بود که سینماگران وی را بعنوان یک بازیگر حرفه اي بشناسند. این اتفاق جهت گاسلینگ در «دفترچه خاطرات» افتاد.

    فیلمی به کارگردانی نیک کاساوتیس که اقتباسی از یکی از رمان هاي عاشقانه و پرفروش عامه پسند در کشور آمریکا بود. گاسلینگ در این فیلم پسر عاشق پیشه اي بود که تماشاگران را حسابی مجذوب خودش کرد. نقشی که وی را به شهرت رساند و تا نزدیکی دریافت مجسمه اسکار برد.

    Half Nelson; 2006
    نیمه نلسون

    گاسلینگ در نخستین فیلم بند رایان فلک در نقش معلمی مرموز با زندگی پنهانی خوش درخشید. او در نقش «دن وان» هیچ وقت توضیح نمی دهد به چه علت مشخصی این حجم عظیم درد و زحمت خودخواسته را جهت زندگی پنهانش گزینه کرده است و در طول تماشای فیلم شاید بیننده هم از خودش درمورد این چرایی نپرسد.

    یکی از دلایلش هم می تواند بازی بافایده گاسلینگ در باورپذیرکردن اتفاق ها باشد. گاسلینگ ابعادی به شخصیت وان داده که وی را جهت بیننده بسیار ملموس میکند. گاسلینگ جهت «نیمه نلسون» نامزد برترین بازیگر نقش اول مرد در چندین جایزه و جشنواره مهم از جمله اسکار شد.

    Lars & The Real Girl; 2007
    لارس و دختر حقیقی

    ده سال قبل هنگامی که کریگ گیلسپی «لارس و دختر حقیقی» را می تولید، کمتر کسی فکر می کرد روزی برسد که ایده فیلم او و دوستی پسری با یک دختر مجازی باورپذیر باشد. به همین علت ایده ارتباط پسری با یک عروسک بزرگ را به یک کمدی رمانتیک تبدیل کرد. بازی گاسلینگ در «لارس و دختر حقیقی» این قدر طرفدار داشت

    که وی را جهت نخستین بار نامزد دریافت جایزه برترین نقش اول مرد گلدن گلوب کرد. ولی مسابقه را به جانی دپ به علت بازی در فیلم «سویینی تاد: آرایشگر شیطان صفت خیابان فلیت» باخت.

    Blue Valentine; 2010
    ولنتاین غم انگیز

    «ولنتاین غم انگیز» رایان گاسلینگ را در نقش مرد عاشق پیشه هالیوود تثبیت کرد. او در «ولنتاین غم انگیز» عاشق غم زده اي بود که همه ي تلاشش را کرد تا یک ازدواج رو به اتمام را نجات دهد. ولی از آنجایی که ظاهرا در همه ي دنیا هیچ راه نجاتی جهت ازدواج هاي روبه آخر وجود ندارد، کاری از دستش بر نمی آید. گاسلینگ جهت بازی در این فیلم شانزده بار نامزد دریافت جایزه، از جمله گلدن گلوب، شد.

    Crazy, Stupid, Love; 2011
    عشق دیوانه وار احمقانه

    رایان گاسلینگ «عشق دیوانه وار احمقانه» را یک سال بعد از «ولنتاین غم انگیز» بازی کرد. درون مایه این فیلم هم مثل «ولنتاین غم انگیز» درمورد ارتباط زوج ها بعد از ازدواج، گرچه با حال و هوای کمدی هست. گاسلینگ دقیقا سیری شبیه نام تحت اللفظی فیلم یعنی «دیوانه»، «احمق» و بعد «عشق» را طی می کند.

    مردی که راه و روش معاشرت با آدم ها را بافایده می داند ولی عمده به عشاق شدن اعتقادی ندارد. ولی بعد از ملاقات با هانا «اما استون» همه ي معادلات زندگی اش عوض کردن میکند. رایان گاسلینگ جهت بازی در این فیلم هم نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شد، ولی در نهایت این جایزه را به رقیبش جرج کلونی واگذارکرد.

    Drive; 2011
    رانندگی

    گاسلینگ در «رانندگی» کم دیالوگ ترین فیلم کارنامه اش را نقش بازی کرده هست. او در نقش راننده اي افسرده حال فقط در صورت لزوم حرف میزند. راننده اي که صبح ها بعنوان بدل کار سر صحنه فیلم میرود و شب ها به راننده تاکسی اي در کوچه بعد کوچه هاي لس آنجلس تبدیل می شود.

    «رانندگی» هشتمین فیلم بلند نیکلاس ویندینگ رفن دانمارکی هست. رفن خودش می گوید این فیلم را جهت ادای دین به «راننده تاکسی» اسکورسیزی ساخته. با اینکه گاسلینگ در این فیلم از نقش هایي که تا آن وقت نقش بازی کرده بود، فاصله زیادی داشت، ولی منتقدان اکثر تحت تاثیر خود فیلم قرار گرفتند تا بازی متفاوت گاسلینگ.

    The Ides of March; 2011
    نیمه ماه مارس

    جرج کلونی جهت نقش استفان میرز در چهارمین فیلم بلندش سراغ رایان گاسلینگ رفت. گاسلینگ در «نیمه ماه مارس» مثل «رانندگی» شخصیت متفاوتی را بازی میکند. او حالا جوان سیاستمداری است که از زد و بندهای پشت پرده سر در می آورد، میداند از چه کسانی جهت روز هرگز سند

    و مدکر جمع کند و قبل از اینکه دخلش بیاید، چطور فاتحه آدم هاي تلخ دور و برش را بخواند. «نیمه ماه مارس» در چندین رشته مهم مثل برترین فیلمنامه و کارگردانی نامزد اسکار شد و گاسلینگ هم جهت سومین بار نامزد گلدن گلوب، که در نهایت در صاحب همۀ این جایزه ها ناکام ماند.

    The Big Short; 2015
    رکود بزرگ

    «رکود بزرگ» اقتباسی از یکی از کتاب هاي پرفروش غیرداستانی درمورد بحران مالی امریکا در سال 2008 هست. آدم مک کی جهت نشان دادن این بحران اقتصادی مثل اسکورسیزی در «گرگ وال استری» قصه اش را با کمدی پیوند زده هست. گاسلینگ در نقش جرد ونت، سرمایه گذار تازه کاری است که حاضر است جهت منافعش آدم هم بکشد. «رکود بزرگ» اسکار برترین فیلمنامه اقتباسی را از آن خود کرد.

    The Nice Guys; 2016
    مردان مفید

    می شود این طور گفت که کندی «مردان مفید» هجویه اي بر «محرمانه لس آنجلس» هست. راسل کرو در این فیلم، کارآگاهی شخصی است که در طول پیگیری پرونده قتل یک بازیگر زن به یک کارآگاه دست و پا چلفتی «رایان گاسلینگ» بر می خرود. انها جهت حل این پرونده مجبور میشوند یک تیم دونفره تشکیل دهند و با هم در موقعیت هاي گوناگون قرار بگیرند.

    «مردان مفید» در ابتدا قرار بود یک سریال تلویزیونی باشد، ولی در نهایت به یک فیلم کمدی جمع و جور تبدیل شد که عمده در گیشه پیروز نبود.

    LaLa Land; 2016
    لالالند

    هیچ کس انتظارش را نداشت فیلم موزیکالی به سبک و سیاق کلاسیک این قدر اقبال تماشاگران و منتقدان را داشته باشد. همه ي جایزه هاي مهم سال را درو کند و احتمالا تا سال ها بعد به یکی از پدیده اي تاریخ سینمای دنیا تبدیل شود. گاسلینگ در نقش مردی آوازخوان نامزد جایزه اسکار شد

    و بالاخره بعد از سه بار نامزدی جایزه گلدن گلوب این جایزه را به منزل برد. گاسلینگ که تجربه خوانندگی دارد و به سازهای پیانو و گیتار مسلط هست، در «لالالند» به مرد عاشق پیشه سال هاي قبلش بر میگردد. مردی که موسیقی و آواز زندگی اش را از این رو به آن رو میکند.

    واژه های کلیدی: رایان گاسلینگ | نامزد اسکار | سینماگران | ولنتاین | رانندگی | بازیگری | غم انگیز | بازیگران | نامزدی | سینمای | رایانه

    فیلم شناسی رایان گاسلینگ ستاره مشهور هالیوودی

    فیلم شناسی رایان گاسلینگ ستاره مشهور هالیوودی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار