وضعیت رایان گاسلینگ نامزد اسکار سینماگران

وضعیت: رایان گاسلینگ نامزد اسکار سینماگران ولنتاین رانندگی بازیگری غم انگیز بازیگران نامزدی سینمای رایانه

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری از کسانی که رنجیدند معذرت‌خواهی می‌کنم ، روشنگری مهدویان راجع به انتخابات و اظهارنظر جنجالی در «هفت»

    محمدحسین مهدویان کارگردان «لاتاری» در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد راجع به پرسشها بسیاری از جمله انتخابات و اظهارنظر جنجالی‌اش راجع به فردوسی صحبت کرده است.

    از کسانی که رنجیدند معذرت‌خواهی می‌کنم ، روشنگری مهدویان راجع به انتخابات و اظهارنظر جنجالی در «هفت»

    روشنگری مهدویان راجع به انتخابات و اظهارنظر جنجالی در «هفت»/ از کسانی که رنجیدند معذرت خواهی می کنم

    عبارات مهم : ایران

    محمدحسین مهدویان کارگردان «لاتاری» در گفت وگو با روزنامه اعتماد راجع به پرسشها بسیاری از جمله انتخابات و اظهارنظر جنجالی اش راجع به فردوسی صحبت کرده است.

    مهدویان در بخشی از این مصاحبه راجع به موضع گیری خود وقت انتخابات صحبت کرده هست.

    زمان انتخابات دولت دوازدهم، در اینستاگرام خودتان اعلام كردید كه فیلم حسن روحانی را می سازید و یك بیانیه سیاسی هم دادید. آن وقت این تصور برایم پیش آمد كه با آقای رضوی در مقام مدافع یك كاندیدای اصولگرا، دیگر كار مشترك نخواهید داشت.
    چرا این طور فكر كردید؟ شما این طوری فكر می كنید چون سیاسی هستید. من كلی دوست و رفیق دارم كه تفكرات سیاسی متفاوتی باهم داریم ولی داریم باهم زندگی و معاشرت می كنیم. به نظرم مباحث عاطفی و روابط انسانی و حتی روابط حرفه ای خیلی مهم تر از اختلاف نظرهای سیاسی است.

    واقعا فكر می كنید می توان اختلاف نظرهای سیاسی را در یك اثر هنری كه با تفكر و اندیشه مرتبط است جدا كرد؟
    چرا نمی شود؟ به آسانی می شود. هنر تا حد زیادی باید از تفكرات سیاسی جدا باشد. هنر، هنر است و سیاست، سیاست.

    ولی آقای مهدویان! شما فیلم سیاسی ساخته اید. كار قبلی شما «ماجرای نیمروز» هم كه آقای رضوی در مقام تهیه كننده بود یك كار سیاسی است.
    جریانات سیاسی در كشورهای مختلف، دشمن هم نیستند بلكه گاهی اشتراك نظر هم دارند. هم فكر،هم قول، هم نظر هم هستند. آنها دارای اصولی مشترك هستند و سر یك چیزهایی باهم تفاهم دارند. آیا اهل سیاست ما در دو جناح، در مورد ایرانی بودن ارزش و عرق ملی ارزش باهم اختلاف نظر دارند؟ آیا در مورد اعتقاد دینی، ایثارگران، مرزهای كشورشان، شهدا، باهم جنگ دارند؟

    ولی نوع نگاه ارزش باهم تفاوت دارد و طبیعتا خوانش های متفاوتی دارند كه در قالب های متفاوت هنری خودش را نشان می دهد.
    می توانند در جزییات باهم تفاوت داشته باشند ولی در بسیاری از چیزها باهم اشتراك نظر دارند. این فیلم را ساختم كه در آخر فیلم یك نمایش خوب ارایه بدهم. اینكه در آخر فیلم همه تفكرات متضاد؛ چه مسلمان چه غیرمسلمان، چه حزب اللهی و چه ضدانقلاب، چه باحجاب و چه بی حجاب همه باهم در مورد کشور عزیزمان ایران و غیرت ملی ارزش دست بزنند.

    او در بخش دیگری از این مصاحبه راجع به فردوسی و اظهارنظر دردسرسازش در برنامه «هفت» توضیح داد.

    حرف شما راجع به شاهنامه فردوسی و فاشیسم خیلی حاشیه دار شد. البته مبحث مهم در لابه لای حرف های شما و مجری برنامه گم شد.
    من این حرف را نزدم كه شاهنامه مروج فاشیسم هست. آقای رشیدپور بحثی را در مورد ترویج خشونت فیلم مطرح كردند كه تروریستی و ترویج فاشیستم هست. من گفتم این طوری نیست ولی ایشان در مقام مجری برنامه اصرار كردند. من در ادامه صحبت های ایشان خواستم استدلال نفی به كار ببرم كه با این نگاه و تعبیری كه دارید حتی می توان شاهنامه را اینگونه تعبیر كرد.

    یعنی فقط خواستید یك مثال بیاورید؟
    بله، این جمله من است.

    ولی آیا از این عنوان به این راحتی گذشتید و توضیح ندادید؟
    فرصت پیش نیامد و اصلا فكر نمی كردم كه عنوان اینقدر حساسیت برانگیز بشود. البته بعدها كه به این فیلم نگاه كردم، متوجه شدم كه لحن من، جلو رفتن بحث و پاسخ های بعدی من هم درست نبوده هست. البته باید بگویم فیلمی كه منتشرشده كامل نیست و مونتاژ شده است هست، یعنی صحبت های قبل من نیست و از سوی دیگر الان كه نگاه می كنم از تعابیر درست استفاده نكرده ام. در خود تعابیر من سوءظن وجود دارد و از صحبت های من اینگونه برداشت می شود كه راجع به شاهنامه یك همچون حكمی صادر می كنم.

    در بخشی از صحبت های تان هم اشاره كردید كه می خواهید در این باره اشعاری جهت تان بخوانم كه در مورد فاشیسم است.
    من اگر در مورد شاهنامه صحبت می كنم، راجع به داستان ها و شخصیت های شاهنامه صحبت می كنم. من متخصص ادبیات نیستم. من كه نمی خواهم نقد ادبی بكنم. بعضی به من گفتند كه می توانی یك بیت از شاهنامه را بخوانی؟ من اصلا همچون ادعایی ندارم. من در حقیقت راجع به این صحبت كردم كه اگر در مورد هر چیزی كه كمی خشونت است شما لفظ فاشیسم را به كار بردید، همه چیز، حتی شاهنامه را می توان این گونه تعبیر كرد و تعابیر متفاوت به كاربرد. بحث شاهنامه در این برنامه می توانست خوب پیش برود به شرطی كه ادامه پیدا می كرد یا مجری نسبت به حرف های من واكنش نشان می داد یا مخالفت می كرد.

    متاسفانه بحث نیمه كاره تمام شد و حتی از طرف آقای رشید پور هم این نظر تایید شد.
    تایید ایشان مسیر بحث را عوض كرد. شاید اگر ایشان می گفتند اصلا این طور نیست، من توضیحات كامل تری ارایه می دادم و می گفتم نظرم چیست. در حقیقت من از اتهام خشونت و ترویج خشونت و تروریست به شاهنامه پناه آوردم ولی قبول دارم كه از كلمات درستی استفاده نكردم و به اشتباه از كلمات استفاده كردم. در حقیقت من گفتم اگر تحلیلت نسبت به فیلم من این است كه رواج فاشیست هست، می توان شاهنامه فردوسی را هم مروج فاشیسم دانست. فردوسی یك شخصیت بین المللی و ایرانی هست. همه ما تحت تاثیر شاهنامه و فردوسی هستیم. شاید اگر شاهنامه نبود من جرات ساخت این فیلم را پیدا نمی كردم؛ یعنی شاهنامه و نگاه فردوسی به کشور عزیزمان ایران و صلح پشتیبان ما است.

    با شاهنامه آشنا هستید؟
    بله. من از منظری به شاهنامه علاقه مند هستم؛ بروز مردانگی، جنگاوری، علاقه به کشور عزیزمان ایران در شاهنامه را دوست دارم. متاسفانه ما این چیزها را از دست داده ایم. درست است كه فردوسی صلح طلب و صلح دوست است و سراینده ابیات زیادی در وصف صلح ، برادری و دوستی است ولی در ستایش مردانی كه می توانند بجنگند، شمشیر بزنند و گرز بلند كنند و از خودشان، میهن، ارزش ها و اخلاق دفاع كنند، سخن بسیار گفته هست. جنگیدن و توانایی مردانه، جنگیدن فضیلتی در تفكر شاهنامه است و این جهت من خیلی جالب هست. اسم پسر من آرش است كه بر اساس علاقه من و همسرم به فرهنگ و اساطیر ایرانی گزینش شده است هست. آرش كسی است كه با سلاحش مرزهای کشور عزیزمان ایران را تعیین می كند و جهت این كار آدم نمی كشد بلكه فقط جان خودش را فدا می كند. الان كه پسرم چهارساله است برایش از شاهنامه، داستان تعریف می كنم و افتخار می كنم كه در تاریخ ادبیات كشورمان اثری با این وجه از تمایز وجود دارد. در این برنامه تلویزیونی من كلمات درستی استفاده نكردم و از كسانی كه به خاطر علاقه زیادشان به فردوسی از حرف های من رنجیدند معذرت خواهی می كنم.

    از کسانی که رنجیدند معذرت‌خواهی می‌کنم ، روشنگری مهدویان راجع به انتخابات و اظهارنظر جنجالی در «هفت»

    محمدحسین مهدویان کارگردان «لاتاری» در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد راجع به پرسشها بسیاری از جمله انتخابات و اظهارنظر جنجالی‌اش راجع به فردوسی صحبت کرده است.

    واژه های کلیدی: ایران | سیاسی | فردوسی | ایرانی | برنامه | شاهنامه | انتخابات | اخبار فرهنگی و هنری


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار